Sunday, August 28, 2011

sayu;selawat tafrijiyah

salam..

alhamdulilllah masih lagi dalam ramadan
tak sedar pun, dah hampir sebulan berpuasa
tak tahu kenapa
tahun ni sayu sangat nak tingalkan ramadan
perasaan sayu yang tak pernah aku rasa ramadan2 sebelum ni

rasa macam nak sambung je puasa
tapi adakah aku sekuat ni berpuasa di bulan lain
selain dari puasa ganti yang wajib
ramadan tahun ni rasa lain sangat
entah la tak tahu kenapa

alhamdulillah dapat puasa ramadan tahun ni
and im looking forward for the next one
harapnya dapatlah aku ramadan tahun depan
dan harapnya juga lebih baik
insyaAllah kita semua doa ye

aku masih cetek, malas, ignorant dalam hal agama
mungkin ini satu permulaan baik
lepas ni aku tak sure perangai aku makin baik ke sama or makin tak baik (harapnya tak la)
kalau aku makin baik syukur
kalau sama tu mungkin sedikit2 datang hidayah
kalau makin jahat tu...ntah lah,.mungkin aku still tak kuat lagi

alhamdulillah
walaupun lambat umur 22 tahun baru aku tahu pasal selawat tafrijiyah ni
kat dalam salah satu yasin kat rumah
tergerak buka kat page belakang aritu
terima kasih tuhan
alhamdulillah juga kat bulan ramadan kat umah
aku baca banyak kelebihan amalkan selawat ni
antaranya dalam menyelesaikan masalah
insyaAllah aku cuba amalkan

mungkinlah ada orang kalau terbaca ni
macam ala apa la problem dia ni
semua orang ada problem

ye betul. semua orang ada masalah.
mungkin problem saya sekarang ni sangat remeh kat mata orang
cuma bersyukur lah anda sebab matang menyelesaikan masalah
mungkin dugaan saya ni atau ye juga kekurangan saya
ialah agak tidak matang selesaikan masalah
jadi apa yang saya harap dibagi strong willing untuk face my obstacle tu
ya saya agak kurang matang
ada masalah saya nak lari je
hence the silence sebulan lebih ni


"Ya Allah! Limpahkanlah rahmat yang sempurna dan berilah kesejahteraan yang sempurna kepada junjungan kita Nabi Muhammad SAW yang menjadi sebab terlepasnya sesuatu yang masih mengalami jalan buntu dan terbukanya kesempitan serta didatanginya semua hajat dan diperoleh semua pemberian serta Husnul Khatimah (sempurna akhir hayatnya) dan diturunkan siraman mendung hujan lantaran keagungan baginda. (Dan limpahkanlah rahmat dan salam) kepada keluarga baginda dan sahabat di dalam setiap kerlipan mata dan nafas dengan bilangan semua yang diketahui oleh-Mu, wahai Zat yang menguasai seluruh alam".






semoga diberi hati yang teguh amalkan somthing yang baik macam ni
niat saya tulis ni ialah utnuk berkongsi and mengingatkan saya sekali
harap takde siapa salah anggap niat saya


kredit selawat: berpesan-pesan.blogspot



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...