Wednesday, August 29, 2012

what i did last week of raya :) (1)

hello peeps :)

enough of lengthy introduction
just tengok the pics :D

1st are my raya pics
this year i raya kat melaka
my mom's kampung


Thursday, August 2, 2012

spontaneous thursday, lagi

Sakit = kaffarah dosa. Kaffarah tu apa?
كفارة الخطايا
Penebus dosa
To compensate for commissioning a sinful act

Kaffarah bermaksud balasan Allah di dunia atas dosa² yang pernah kita lakukan. Kaffarah ni boleh datang dalam bermacam bentuk musibah. Contohnya; hilang harta, hilang keluarga, hidup susah dan macam² lagilah.

Sakit adalah salah satu cara untuk mensucikan dosa² kita. Mungkin bila dah terima balasan di dunia, boleh tolong ringankan balasan di akhirat, wallahua'alam.

'Apabila kamu berasakan hidupmu berat dengan ujian, bergembiralah.Itu tanda kamu masih tersenarai di kalangan orang-orang yang Tuhan peduli'



copy paste dari satu blog ni.  terima kasih :)
lepas bace rase lega sikit. 


saje random: malam ni finale dejavu di kinabalu..pls ammar yang menang pls..biar die dpt nadira..bazli dapat tira je la..lagi bagus dari nadira..kalo nadira pilih bazli memang nak kena bakar tv nti! eh jap sini mane ade tv haha..


spontaneous thursday



this is the final time.can't handle the heartbreak
sabar je lah hati :'(

Some people come into our lives and quickly go. Some stay for awhile and leave footprints on our hearts. And we are never, ever the same.

When a friendship is ending, if we could simply feel our feelings and move on, we would hurt less

Wednesday, August 1, 2012

why can't i get what i want



i think many of us can benefit from this preach

happy fasting :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...